bfselm

  • ۰
  • ۰

544 بررسی میزان تاثیر استفاده از اینترنت در پیشرفت تحصیلی دانشجویان

544 - بررسی میزان تاثیر استفاده از اینترنت در پیشرفت تحصیلی دانشجویان

فرمت فایل: ورد Word و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 89

فصل اول:

« کلیات تحقیق»

1-1- مقدمه

قرن جدیدی که دهمین سال آن تازه آغاز شده است چشم انداز نوینی از ارتباطات را ترسیم کرده است.چشم اندازی که در آن موانع جغرافیایی،مذهبی ، نژادی و طبقاتی رفته رفته رنگ می بازند و چون دیوار های یخی در برابر پرتو گرمی که عامل آن فناوری اطلاعات و ارتباطات است آب می شوند و فرو می ریزند. تحولات عمیق دنیای امروزدر تمامی زمینه ها نه تنها موجب گسترش فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی گشته بلکه موجب شده است دانش و مهارت ها به طور فزاینده ای دستخوش تغییر شوند و انسان ها برای عقب نماندن از پیشرفت و هماهنگ شدن با جهان پیرامون خود باید مرتبا در حال یادگیری باشند،تا از نو آوری ها عقب نمانند.کاربرد فناور های جدید اطلاعات و ارتباطات،تغییرات شگفت انگیزی در فراورده ها و فعالیت های کار و زندگی مردم به وجود آورده است (جاریانی،ابوالقاسم، 1381: 43و44).

فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی سرعت ساختار اجتماعی و شیوه های زندگی مردم ر ا در جهان تغییر می دهند و به سوی ایجاد«جامعه اطلاعاتی» یا «جامعه دانایی محور» که در آن تولید اطلاعات و دانش علمی هدف است، رو به گسترش اند. از جمله مهمترین ارکان هر جامعه ای نظام آموزش و پرورش آن جامعه است که باید هم گام و همسو با تغییرات پیش رود.آنچه امروز با آن سر کار داریم فروپاشی و از هم گسیختگی سریع پایه ها و زمینه های تعلیم و تربیتی است که بر محور الفاظ و عبارات آرام و مکتوب استوار است و همزمان و با همان سرعت با ظهور نظام تعلیم و تربیتی مواجه هستیم که بر شالوده های تصاویری الکترونیکی مبتنی است که به گونه ای برق آسا در حرکت اند و لحظه به لحظه تحول می یابند(پستمن، ترجمه طباطباییان 1373: 109).

به علاوه در عصر حاضر اهداف جدیدی پیش روی دانشگاه ها وجود دارد؛رویکرد های جدید یاددهی یادگیری در مقابل رویکردهای سنتی قرار گرفته ، از تغییر نقش معلم به فرا گیرنده ،سخن به میان آمده و عقیده بر این است که به طور کلی استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و اینترنت برای دست یابی به هدف های یادگیری با کیفیت برای همه اجتناب ناپذیر است.

دنیا از اوایل دهه 1980 میلادی به تدریج وارد عصرنوینی شده است . دردهه اخیر به اعتقاد بسیاری از دانشمندان حوزه های مختلف علوم اجتماعی ، عرصه های مختلف زندگی اجتماعی انسان آنچنان دگرگون شده که فهم و چیستی آن با بکار گیری نظریه های دوران قبل از آن عملی نیست . عصر نوین حیات بشرمعمولاً با نظریه و اصطلاحات جدیدی تبین میشود . جهانی شدن ، عصر انفجاراطلاعات ، پست مدرنیسم ، جامعه اطلاعاتی ، جامعه شبکه ای برخی از این مفاهیم اند . با رشد شتابان تکنولوژی های ارتباطات و اطلاعات ، بویژه اینترنت و انتقال پرشتاب فعالیتها و به طورکلی زندگی فردی و جمعی انسان به فضاهای سایبر و محیط های مجازی ، اهمیتی روز افزون یافته و مجازی شدن را به نیروی محرک تغییر محیط زندگی انسان و از آن مهمتربه عامل تبدیل کرده « وجود انسان » اصلی تغییرالگوهای فکری و رفتاری و به معنائی دقیق تر است(اوحدی، 1380 ،ص 9) و موجب آفرینش روابط اجتماعی جدید با دیگران است که همان حاصل چگونگی کنشهای اجتماعی متاثر از فضا های مجازی و اینترنت است.

خاستگاه اینترنت را در وزارت دفاع آمریکا و تلاش های آن برای ایجاد یک مدل ارتباطی مطمئن میان مؤسسه های نظامی و پژوهشی دانسته اند (اندرسون، 2001 ). در کمتر از 44 سال، این رسانه فناورانه، از شبکه اولیه اش جدا و به آنچه ما اینترنت می نامیم ، تبدیل شده است . اینترنت از ابعاد مختلف بر زندگی ما اثرگذار بوده و بسیاری از تأثیرهای آن مثبت است . اینترنت در انجام وظایف، دسترسی به اطلاعات و ملاقات افراد نقش مهمی ایفا کرده است . اصطلاح اختلال اعتیاد اینترنتی نخستین بار توسط ایوان گلدبرگ در سال 1996 مطرح شد . در ابتدا گرچه گلدبرگ هنگامی که اصطلاح اعتیاد اینترنتیرا مطرح کرد ، چندان در این کار جدی به نظر نمی رسید، اما امروزه این اصطلاح به وفور توسط پژوهشگرانی چون یونگ (1999) گلدبرگ ( 1996 )، و کندل (1998) استفاده شده است.

در جهان امروز آموزش و افزایش مهارتها، به ابزاری اساسی برای رویارویی با مسائل جهان پیچیده و متحول امروزی تبدیل شده است. آموزش و به ویژه، آموزش و پرورش که به تربیت نسلهای جدید می پردازد، از ابتدایی ترین ضرورتهای یک جامعه متمدن است . همچنین، با توجه به فراگیر بودن آن، بهترین روش برای دستیابی به توسعه و پیشرفتهای جدید است. به جرأت می توان گفت که مهمترین معیار توسعه و پیشرفت- به ویژه در جهان امروز- فناوری است و آموزش و پرورش وسیله ای برای آشنایی و دستیابی به فناوریهای جدید.

جامعه ای که هدف آن پیشرفت براساس دانش و فناوری است، باید ابتدا آموزش و پرورش خود را متحول کند. برای این کار باید فناوری آموزشی ، یعنی طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه ریزی شده پژوهشهای بنیادی و کاربردی را به کار بگیرد (رستگارپور،1384: 6).

در بسیاری از کشورهای جهان، گسترش فناوری اطلاعات در دانشگاه ها مورد توجه قرار گرفته است. با بررسی آمار و اطلاعات موجود در مورد میزان گسترش فناوری اطلاعات در دانشگاهای کشورهای جهان، در می یابیم که در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، برای تجهیز دانشگاه ها با امکانات گوناگونی همچون رایانه و اینترنت، برنامه های جامعی مدون شده است. ابداع روشهای جدید آموزشی، بهره گیری از رایانه در کلاسهای درسی بهره گیری از نرم افزارهای آموزشی و چند رسانه ایها، بهره گیری از اینترنت و پست الکترونیکی، گسترش شبکه های آموزشی، ظهور آموزش (یادگیری) الکترونیکی و ... از پیامدهای نوین به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر آموزش بوده است. این مفاهیم ما را وا می دارد تا با الگوهای نوین، کارا و موثر مناسب در دانشگاه برای برخورد با پیچیدگیها و نیازهای روزافزون دنیای کنونی روی آوریم (سامپات،1385).

1-2- بیان مسئله

فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از عناصر جدایی ناپذیر زندگی انسانها است. بی شک دنیای امروز دنیای اطلاعات و ارتباطات است. به هر طرف که رو کنیم پر است از اطلاعات و رسانه های ارتباط جمعی و تمام شقوق زندگی ما را در بر گرفته است.این سیستم های ارتباطی هر کدام با اهداف خاصی در زمانهای مختلف به مرور شکل گرفته اند و بر اساس نیاز انسانها تکامل یافته اند. و هر روز هم شاهد رشد و پیشرفت این اطلاعات در عرصه جهانی هستیم. اطلاعات و ارتباطاتی که انسانها به وسیله آن می توانند به زندگی خود ادمه داده و در جهت منافع خود و سایر انسانها استفاده کنند.

از ابتدای زندگی تمامی انسانها به نحوی سعی کرده اند با استفاده از اطلاعات و ارتباطات ( ارتباط کلامی ویا غیر کلامی ) یا دیگر وسایل ارتباطی مثل خط ، زبان و سایر وسایل ارتباطی انواع نیازهای خود را به شکلی برآورده سازند ، شکل این ارتباطات و اطلاعات رفته رفته از جوامع ابتدایی و جوامع کشاورزی و صنعتی حالت ساده خود را از دست داده اند و به صورت پیچیده ایی درآمده و به موازات پیشرفت انسانها ، شکل و نوع اطلاعات و ازتباطات نیز تغییر کرده است به نحوی که امروز به شکل سازمانهای ارتباطی بزرگ و گسترده ایی در آمده است.

در دهه های اخیر، جهان شاهد تغییرات بنیادی در عرصه های گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی بوده است. صاحبنظران بر این عقیده اند که این تغییرات به طور کلی حاصل رشدی است که در زمینه فاوا به وقوع پیوسته است. این تغییرات که از همگرایی رایانه ها و فناوری ارتباط و جذب آنها در جامعه به وجود می آید، بعضی مواقع «جامعه اطلاعاتی» نامیده می شود. (نفیس،1382: 19).









سایر محصولات :
544 بررسی میزان تاثیر استفاده از اینترنت در پیشرفت تحصیلی دانشجویان

544 بررسی میزان...

543 _ تعیین رابطه بین جوسازمانی با اخلاق رفتاری وروحیه آموزگاران مدارس ابتدائی دولتی ناحیه یک شهر اردبیل.

543 _ ...

ریسک وبازده

ریسک وبازده...

ریسک

ریسک...

روشهای ثبت هزینه دستمزد ایام مرخصی

روشهای ثبت هزینه...

بورس اوراق بهادار

بورس اوراق بهادار...

542 _ تعیین و شناسایی تفاوت درمیزان سازگاری زناشویی، بدکار کردی جنسی و شادکامی ذهنی در دو گروه زنان نابارور و زنان بارور

542 _ تعیین و شناسایی...

روش های قیمت گذاری سهام در بورس اوراق بهادار ایران

روش های قیمت گذاری...

541 _ بررسی ترمزهای دیسکی و ترمزهای جلو و عقب و مقایسه تمرزهای دیسکی با استوانه ای

541 _ بررسی...

540 _ مختصری بر انواع تستهای ذرات مغناطیسی، مایعات نافذ ، التراسونیک و مروری بر ضخامت سنجها و انواع آنها

540 _ ...

539 _ بررسی حرکت جهان بسوی جنگ و تسلیحات نظامی و افزایش تقاضای تجهیزات جنگی

539 _ بررسی...

رابطه‏ى اسلام و ایران؛ رویکرد تمدنى‏

رابطه‏ى اسلام و ایران؛ رویکرد...

538 _ بررسی تشابهات‌ و تفاوتهای‌ حقوق‌ جزایی‌اسلامی‌ و غربی

538 _ ...

537 _ بررسی حوزه‌های علمیه و روحانیت شیعه در سده دهم هجری

537 _ بررسی...

536 _ بررسی مراحل تشریح قورباغه و بررسی قورباغه‌‌ماهی‌ها

536 _ ...

رابطه حسابداری تعهدی و حسابداری نقدی

رابطه حسابداری تعهدی و حسابداری نقدی...

شناخت بازارهای فرش استان خراسان رضوی

شناخت بازارهای فرش استان...

535 _ بررسی تصفیه آب های صنعتی و اهمیت و دستگاه های آن

535 _ بررسی تصفیه...

534 _ مروری بر آلاینده ها و بررسی تصفیه بیولوژیکی پسآب صنعتی در پتروشیمی آبادان

534 _ مروری بر...

شناخت سلایق و نیازهای بازار جهانی فرش

شناخت سلایق و نیازهای بازار جهانی...

533 _ تصرف عدوانی و مقایسه آن با خلع ید در نظام حقوقی ایران

533 _ تصرف...

532 _ بررسی آبهای آلوده و انواع فاضلاب ها و بررسی روشهای تصفیه آنها

532 _ بررسی آبهای آلوده و...

531 _ بررسی تعارض سازمانی تعریف، مبانی، انواع و مدیریت تعارض

531 _ ...

شناخت سلایق و نیازهای بازار جهانی فرش

شناخت سلایق و نیازهای...

ارزیابی کارآیی روش های شبیه سازی و بهینه سازی در بهره برداری مخزن

ارزیابی کارآیی روش های شبیه سازی و...

شیوه تفکر و برداشت اقتصادى

شیوه تفکر و برداشت اقتصادى...

صادرات

صادرات...

530 _ بررسی صنعت تصویر متحرک و تصویربرداری و بررسی توسعه نمایش فیلم در سینما و جایگاه فیلم

530 _ بررسی صنعت تصویر متحرک...

529 _ بررسی پردازش تصویر دیجیتال و بررسی روش های تشخیص صورت و تشخیص صورت و شناسایی آن در یک پایگاه داده اختیاری

529 _ ...

528 _ بررسی دهخدا و فعالیتها و آثار او

528 _ بررسی دهخدا و فعالیتها...

527 _ بررسی انواع ترمزهای خودروها و سیستم و عملکرد آنها

527 _ بررسی...

صندوق های بازنشستگی

صندوق های بازنشستگی...

526 _ بررسی شنا در آب سرد و نقش تغذیه در انجام ورزش ها

526 _ ...

صنعت بورس

صنعت بورس...

ضریب جینی

ضریب جینی...

525 _ تبیین جایگاه جرم قتل عمدی در حقوق و فقه

525 _ تبیین جایگاه جرم...

524 _ بررسی ساختار و نحوه عملکرد ترمز ها

524 _ بررسی ساختار و...

523 _ مقایسه نقاشیهای هانری ماتیس با کنده کاریهای رقص آئینی

523 _ مقایسه نقاشیهای...

ضوابط و ویژگی‌های سیستم انبار

ضوابط و ویژگی‌های سیستم انبار...

522 _ بررسی تربیت‌بدنى در مدارس و آموزش مهارت‌هاى ورزشى و نکات بهداشتی و مروری بر تأثیر ورزش بر سلامت جسم و روان و ورزش معمولین

522 _ بررسی تربیت‌بدنى...

521 _ بررسی ترکیبات شیمیایی چای و عصاره آن

521 _ بررسی ترکیبات...

طبقه بندی بودجه

طبقه بندی بودجه...

تعریف طبقه بند ی و نکات مهم در اجر

تعریف طبقه بند ی و...

تحقیق درباره شهر الکترونیک word 24 صفحه

تحقیق درباره شهر الکترونیک...

تحقیق درباره شهر الکترونیک word 24 صفحه

تحقیق درباره شهر الکترونیک word 24...

تحقیق درباره شهر الکترونیک word 24 صفحه

تحقیق درباره شهر الکترونیک...

520 _ بررسی تحریک سیستم های دفاعی گیاه در برابر عوامل بیماریزای گیاهی و مقاومت القایی در گیاهان

520 _ بررسی تحریک سیستم...

519 _ بررسی تب مالت و سل و سیاه زخم و بررسی عوامل و علایم و درمان آنها

519 _ ...

طراحی و کاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت

طراحی و کاربرد...

آموزش چگونه تمامی محصولات فروشگاه های فایل سل و سایر فروشگاه ها را در سایت خود قرار دهید - سیستم خودکار - همراه با فیلم آموزشی
دانلود نرم افزار شکسته نستعلیق آدوس Adoos
پایان‌نامه/سمینار آماده: شبکه بر روی چیپ (تراشه) - شامل 60 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش
دانلود نرم افزار PhotoGrav 3.0 مخصوص حکاکی عکس با لیزر
سمینار/پروژه آماده: بررسی فرایند برنشینگ (Burnishing) سطح و پارامترهای موثر در آن - مناسب جهت ارائه به عنوان سمینار یا پایان نامه
پایان نامه / پروژه آماده: آماده سازی یک شبیه ساز رایانش ابری با CloudSim
پایان نامه/سمینار آماده: حفاری مکانیزه تونل مترو (T.B.M) - شامل 125 صفحه - فایل ورد قابل ویرایش
قالب زیبای پاورپوینت آماده برای ارائه مطالب(شکیل) (آماده برای ارائه سمینار،پایان نامه،کنفرانس و....)
پایان‌نامه/سمینار آماده: شبکه بر روی چیپ (تراشه) - شامل 60 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش
تحقیق/پروژه آماده: ماشین بردار پشتیبان (SVM) شامل 38 صفحه فایل ورد (word) و قابل ویرایش
دانلود نرم افزار شکسته نستعلیق آدوس Adoos
سمینار آماده: رایانش ابری در شبکه های اجتماعی- social network - شامل 41 صفحه فایل ورد
سمینار آماده: تشخیص هویت با استفاده از ویژگی کف دست و عنبیه چشم (143 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش)
پروژه / پایان نامه ارشد آماده: خطا یابی در سیستم های قدرت (شبکه های توزیع) (160 صفحه فایل ورد)
پروژه/تحقیق آماده: کاربرد پلی کاپرولاکتون در مهندسی بافت (فایل ورد و پاورپوینت)
سمینار/پروژه/ پایان نامه: تشخیص خطا در سیستم های توزیع با استفاده از واحد های اندازه گیری فازور
پایان نامه/سمینار/پروژه آماده: مطالعه و بررسی استفاده از پوست سخت پسته به عنوان تقویت کننده در کامپوزیت ها
پروژه آماده: تکنولوژی دوربینهای نظارت تصویری (کنترل سرعت-ترافیک) - 57 صفحه فایل ورد
پروژه/تحقیق آماده: کشف ناهنجاری در شبکه های کامپیوتری
محصولی طلایی و استثنایی ویژه فروشگاه داران (مالک فروشگاهی با 10 هزار فایل شوید)
توضیحات بیشتر - دانلود
فیلم آموزش سیستم خودکار قرار دادن محصولات فروشگاه های فایل سل در وبلاگ یا سایت خود - ویژه فروشگاه داران
توضیحات بیشتر - دانلود
دانلود نرم افزار شکسته نستعلیق آدوس Adoos
توضیحات بیشتر - دانلود
1000 - بررسی زندگی پیامبر (ص) از کودکی ایشان تا اتمام غدیر
999 - مختصری بر فقر و تحلیل فقر در فضای شهری و ایران
997 - بررسی و تحلیل محتوای کتب درسی فناوری آموزشی
996 - بررسی فناوری آموزشی و آموزش مجازی و استفاده از ICT در روشهای فعال یاددهی – یادگیری و فواید آن
995 - بررسی فناوری ترمز الکترونیکی (ABS و ESP)
994 - تحلیل شرایط تولید و محاسبات فنی، اقتصادی و مالی شرکت تولید کننده قطعات پلاستیکی مورد استفاده در حمام
993 - بررسی فهرست نویسی در کتابخانه ها
992 - بررسی فیبر نـوری و لایه ها و انواع و کاربردهای آن
991 - بررسی طراحی قالب برش و فلزی و مراحل آن
990 - بررسی دستگاه عصبی و دستگاه قلبی عروقی و پوکی استخوان و بررسی سرطان و واریس و تغذیه درست
989 - بررسی ماهیچه و نیرو و استقامت و انعطاف آن و بررسی فیزیولوژی ماهیچه
988 - بررسی قاعده تحذیر - نقش هشدار دهنده در رفع مسئولیت کیفری
987 - بررسی قاطعیت و کارکردها و زمینه های فرهنگی آن و بررسی قاطعیت در مدیریت و افراد قاطع
986 - مروری بر برخی پارامترهای بیوشیمیایی خون ماهی
985 - مروری بر ولات نظام بودجه ریزی و اصلاحات بودجه در دنیا
984 - بررسی مسجد شیخ‏ لطف الله و مسجد وکیل و معماری و تاریخچه آنها
983 - بررسی پیشینه مسجد در تاریخ ایران و مروری بر تاریخچه مسجد جمعة اصفهان
982 - بررسی پلیمر و ساختار و شاخه ها و فرآورش و کاربردهای آن
981 - بررسی تشکیل و مرگ ستاره ها و مروری بر صور فلکی ماه های سال و انواع کهکشانها
980 - بررسی قالی کرمان نقشه و بازرگانی و ماندگاری آن

کلمات کلیدی :گسترش فناوری اطلاعات پیشرفت تحصیلی دانشجویان میزان تاثیر استفاده بررسی میزان تاثیر شده است فناوری اطلاعات های اطلاعاتی گسترش فناوری فناوری های بهره گیری اطلاعات فناوری جامعه زندگی آموزش ارتباطات پیشرفت ارتباطی
  • ۹۶/۰۸/۲۸
  • وبلاگ وبلاگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی